2011-08-21

Hitta en man - jaa tack!

Oh my god. Huvudvärk is my middle name! Vafan är det som händer?
Jag är skittrött på detta! Känns heller inte som att jag har sovit ut riktigt, i morse klev jag upp tidigt för att åka och teaterrepa, men kl 8 kom ett sms från regissören att hans barn var sjuka så det blev inställt idag. Jaha. Suck. Hur lätt var det att somna om då?

Idag skrev en av mina vänner när jag beklagade mig att det är svårt att hitta en man här i Ljusdal:
Nå, du är inte någon som låter din person förminskas till förmån för någon annan. Du är inte någon mainstream-dam och du vill inte ha nån mainstream-man. Det är enbart positivt i mina ögon, men jag är väl inte så mainstream så det stör. Kan tänka mig att många män är litet rädda för kvinnor som faktiskt har en egen vilja.

Jaha? Jag kan bara säga såhär: jag har INGEN lust att ändra på mig för att hitta en man! Jag är som jag är. Jag har fel och brister precis som alla andra. Många av mina mindre goda egenskaper är jag medveten om. Andra kanske jag fnyser åt och förnekar. Ärligt: gör inte många så?
Björn, som skrev orden ovan tycker också att "man lever bara en gång" så han tycker att jag ska åka till Uppsala och träffa J. Tja, man vet aldrig... ;-)
För nu börjar jag fanimej att ge upp. Hur bär man sig åt för att träffa en trevlig och sympatisk /(och gärna good-looking, men inget krav) man?
Misan var hit ikväll och nu har vi bestämt att nu ska vi åka NÅGON ANNANSTANS och äta och dricka ett glas vin eller två. Kanske se några andra ansikten än de vi ser här i Ljusdal. Så får det bli.

4 kommentarer:

UlrikaBorg sa...

Om du kommer på något knep så snälla dela gärna med dig för jag har också lust att träffa någon... Kanske jag inte heller är någon mainstream-dam, vem vet... Och jag har ungefär samma önskemål som du ang det andra könet. Jag har gett upp men tar tacksam emot hjälp om du finner en lösning på detta problem! ;-)

Marion sa...

Det är klart att du INTE ska ändra på dig. Håll ut, snart kommer Mr Right och knackar på ;)

Millan sa...

Rätt man kommer att älska att just du är du, att du har en egen vilja o s v. Det är det som är "felet", rätt man har inte träffat dig. Än. Ja, ut och vidga dina vyer, för tusan! Jag har ingen aning om hur stort, eller litet, Ljusdal är, men inget samhälle/stad är för stort för att inte kunna bytas ut emellanåt. ;o)

Happy hunting!

Kram Millan

Cordelia sa...

Instämmer! Skulle aldrig ändra på mig till förmån för någon annans nycker. Har precis insett att t.o.m den jag trodde var vad jag sökte egentligen bara ville ha någon med samma livsinriktning som honom vilket inte blir det lättaste när han ska styra allt. Det är ju hart när omöjligt när man levt ensam i så många år som jag gjort. Man skaffar sig (o)vanor, intressen, åsikter och formas utefter det. När man sedan träffar någon vill det till att man "växer ihop" för ett fungerande förhållande kommer ju inte automatiskt. Man måste jobba på det.
Nej, jag gör som tidigare...lever mitt liv i min takt och kommer det något på vägen som verkar intressant får vi se.

Må väl!