2012-11-01

Domen

Idag hade jag telefontid med min läkare för att få utlåtandet efter magnetröntgen av nacken.

Jag har diskbråck på två ställen!
Mellan kota 5-6 samt mellan kota 6-7. Suck.

De misstänker även att jag kan ha ett diskbråck längre ner i ryggen, så nu ska jag på en ny magnetröntgen, av ryggen. Jag kommer även att få träffa en ortoped. Ja men det var väl rooooooooligt att få den diagnosen :-(

Läkaren tyckte även att jag skulle vara sjukskriven 50% men jag blåvägrar. Jag vill inte! Jag mår inte bra av att vara hemma och inte ha nåt att göra. Punkt. Vägrar. Vill inte.

Efter telefonsamtalet så åkte jag iväg och körde ett pass BodyPump för att bli av med lite aggressioner. Känner verkligen att jag måste komma igång med träningen nu.



1 kommentar:

Cordelia sa...

Fy fanken! Blir det operation nu då? En väninna gick med det där eländet i flera år innan hon äntligen masade sig iväg till läkaren och fick veta vad det var. Skönt att du tog tag i det med en gång.

Kramen!