2007-11-05

Ordpolis

Gustav och Elin har varit hos mig både fredag och lördag. Vilken lycka!
Fredagen ägnades åt att stämpla roliga figurer på papper och sedan färglägga. Jag kan väl säga som så att jag (och även Gustav) tog det hela mer seriöst än Elin som mest kladdade med vattenfärg. Men roligt hade vi. Vi hann även med ett besök på biblioteket. Massor av Gustav och Elinbilder i fotodagboken!

Igår diskuterades om fåtölj stavas just fåtölj eller fotölj. En vän var helt övertygad om det sistnämnda men jag stod på mig. Ordpolis is my middle name. Men jag kom att tänka på att jag kanske inte ska vara så stupsäker vad gäller stavning och uttal, det kan ju vara jag som är lite av ordblind. Som en tjej i Ljusdal sa: "Varför står det P när det heter Barkering?"

1 kommentar:

Sofia sa...

Har varit på konferens idag och mannen som presenterade hela faderullan sa hela tiden konferaNGs. Blev lite fnissig av det. Kram.