2007-11-25

Veckan som gått...

En hel vecka sedan jag skrev sist.
Det är mycket på jobbet och jag har föräldramöten, gymnasiemässor och annat på kvällarna såhär inför gymnasievalete för niorna. Jag orkar inte engagera mig i bloggandet helt enkelt.

Jag har varit till läkare och visat upp mitt knä i veckan. Det är alltså samma knä som jag skadade vid mc-vurpan i augusti. Knät är inte alls bra. Jag ska på röntgen, det kan vara något som sitter löst eller typ nån broskbit eller nåt. Om röntgen inte visar nåt så ska jag göra sån där "vad-heter-det-nu". Ja de går in i knät och tittar, ni hajjar? Det kan vara menisken sa doktorn. Jag skiter i vad det är bara jag blir bra. Är livrädd för att halka nu när vintern äntligen (?) har kommit. Knät är inte stabilt och det har låst sig två gånger. Senast nu under veckan när jag hade en elev hos mig på samtal. Jag låtsades inte om nåt utan genomförde samtalet. Sen när jag liksom bänder och vrider på knät så släpper låsningen och det slutar att göra ont.

Det har hänt annat också, men det är inget jag vill säga något om än. Efter nyår kanske.

Igår hade vi SMC-möte i Lingbo. Vi strukturerade upp inför säsongen 2008. Trevligt folk och mycket konstruktivt kom fram.
Jag hade planerat att stanna kvar men alla åkte hem eftersom ABC-kursen idag blev inställd.

I morse vaknade jag med snorig näsa och ont i halsen. Så idag blir en riktig hemmadag tror jag minsann.

Inga kommentarer: