2007-11-08

Ordpolis

Idag kom det in en elev som frågade:
- vad ska man gå för nåt på gymnasiet om man vill bli sån där...vahetterenu...antikvarist

???

- Antikvarist? Frågade jag
- Ja, en sån där som kollar på gamla möbler och säger att dom är värda hundratusen typ...

Hon menade Antikvarie kom vi på efter en stunds diskussion.

Niorna på en av "mina" skolor ska på prao nästa vecka. En del skiter i att ordna platser. Idag kom det in en kille som sa
-Jag tänkte höra om du skulle kunna hjälpa mig å komma på vart jag kan praoa.
Sen skyndade han sig att tillägga:
-Jag kan ringa själv!

Senare kom en tjej in som stod o tuggade tuggummi i dörren medan hon fipplade med sin mobil. Hennes kompis stod 2 dm bakom och glodde.
- Jag har ingen praoplats!
- Eeeh, nähä?
- Kan du fixa nåt?

Undrar ni vem det kändes bäst att hjälpa?

Tjejen fick fundera lite tills i morgon, så får vi se vad och om vi kan hitta på nåt. De har sååå bra framförhållning...



Jag har magkatarr. Usch. Aj. Gasig. Oj. Blä. Svårt att sova.

Inga kommentarer: