2007-11-28

Julmarknad

På söndag ska jag vara med på en julmarknad i Ljusdal på Åbergska gården och sälja mina smycken samt lite annat. Tror ni jag har producerat en massa?
Näääääääää... känner jag mig själv rätt så kommer jag att sitta uppe halva natten innan marknaden och göra smycken i förtvivlan. Bättre framförhållning vore nåt jag skulle tänka mig att vara utrustad av! Mössor och handledsvärmare har jag gjort några i alla fall. Det ska i alla fall bli jättekul att vara med på marknaden. Det är ett gammalt fint hus som stått tomt i flera år och de som arrangerar har lagt ut halm på golvet och gjort fint.

Just nu är det en hektisk tid på jobbet. Niorna ska välja till gymnasiet snart. Det är också den roligaste tiden, men det märks på orken att det är mycket. Igår hade jag 6 samtal och det är faktiskt för många. Man kan undra hur bra man är när den sjätte eleven kommer in sisådär vid tre på eftermiddagen. Då är jag inte på topp precis. Tyvärr så måste jag ha så här många samtal eftersom vi är så underbemannade. I morgon samtal hela dagen och fredag likaså. Ska bli skönt med helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är precis som du när det gäller framförhållning!! jag ska oxå sälja lite grejs och ha fotoutställning till helgen bland flera andra...
har jag köpt ramar än? nä!
har jag fixat klart allt som jag tänkt sälja? nä!
det blir väl dagen före eller något som vanligt...
suck! att man aldrig lär sig.