2010-09-20

Fin middag

Jöhöpp. Helgen var riktigt bra.
I fredags var jag på Kick Saloon och åt tillsammans med mina gamla jobbarkompisar från Järvsö Ungdomshem. Fasen vad roligt det var! Vi hade ju såklart massor att prata om och många både glada och tråkiga minnen av alla ungdomar. Jag blev påmind om mitt dåliga morgonhumör - som tack och lov har "växt bort" nu - av flera. Tobbe som jag jobbade med en del berättade om när vi jobbade helg för första gången. Då hade någon varnat honom för mitt morgonhumör. Men han skulle minsann bevisa att han kunde få mig att vakna glad som en lärka. Det hör till saken att Tobbe är fruktansvärt morgonpigg, vaknar typ vid 5 varje dag. Så när vi jobbade helg då, så hade vi bestämt att det var frukost kl 10 eftersom det var lördag. Tobbe vaknade tidigt och förströdde sig väl en timme eller två. Men så tyckte han att det var dags att jag skulle vakna. Så han kokade kaffe, bredde en smörgås och smög in till mig vid 7-tiden. Satte sig på sängkanten och sa med vänlig röst till mig att det var dags att vakna och att han hade kaffe + smörgås till mig. Men jag vaknade, frågade vad klockan var och vrålade: - UUUUUUUUUT härifrån!
Stackars stackars Tobbe! Fy vad hemskt, inte hans fel och han borde inte ha blivit drabbad. Men som sagt, morgonhumöret är bra nuförtiden. Men det var lite roligt, jag såg oss framför oss när han sitter där och snällt erbjuder en kopp kaffe... hahahha

I lördags körde jag ner motorcyklarna till garaget, för nu är det höst! Sen var jag ju bortbjuden på en riktigt fin middag. Gustav kläckte idén att Uffe o ungarna skulle fixa trerätters middag på lördag kväll. Sagt och gjort. Gustav gick in för detta till 110%. Han bestämde att vi skulle vara finklädda (han letade t.o.m fram Uffes kostym) och bestämde meny. Vi hjälptes åt allihopa, Elin och Uffe fixade förrätt (toast med skagenröra) sen gjorde vi lax med pressad potatis och sås. Gustav och jag gjorde äppelpaj till efterrätt. Vi satte oss till bords och så kom servitören Gustav och serverade förrätt och frågade "om vi ville dricka vatten eller Champis". Åååå vad det var roligt! Det var så himla kul att ungarna gick in för detta. Gustav ringde o ville att jag skulle ta med en fin duk och vi dukade med fint porslin etc. Superkul. Gustav sa efteråt; "det här vill jag att vi ska göra igen nästa år". Gulleplutt!

Söndag; Fikade med bästaste Anna-Lena på Hemmavid, äntligen ett fik som har söndagsöppet, det behövs verkligen! Tränade BodyPump på kvällen och sen var den helgen slut. I morgon drar jag till Bollnäs igen och på onsdag ska jag till Hudik på gymnasiet där för lite info. Sen drar det ju ihop sig för resan till Gdansk också. I morgon ska vi träffas hos Ingela för lite planering. Vi ska väl boka lite spabehandlingar bl.a... Det ska bli riktigt trevligt...

Inga kommentarer: