2010-09-11

Nu ÄR det höst!

Hade bestämt sovmorgon idag och då slog jag upp de blå kl 7 såklart :-(
Nu ska här plockas undan lite utomhus eftersom det verkligen har blivit höst nu. Ska försöka köra undan hojarna under veckan så att jag kan ställa undan hammock + bord. Blommor skall kastas och "rammel" plockas bort. Ingen rolig syssla men det måste ju göras. Åker lite senare till Söderhamn på SMC Gävleborgs årsmöte. Tar med all sannolikhet bilen idag. Tänkte svänga in på Rusta och se om de har nåt "nödvändigt" jag måste ha. Eventuellt målarpenslar och en matta till källaren så jag slipper frysa om fötterna när jag ska ner och duscha. Farmors gamla trasmattor börjar bli bra slitna.

Igår bakade jag en äppelkaka på frukten från mitt lilla äppelträd. Tänk att ett sånt litet träd kan ge ofantligt mycket äpplen! Trädet planterades 2000 då Gustav med familj bodde här och han skulle döpas. Har i höst fått det beskuret också så nu kommer att att bli jättebra. Precis när kakan var klar så plingade det på dörren och herr Flax kikade in. Har inte träffat honom sedan i våras nån gång för han har ju övergett motorcykeln och blivit en sån där sommarcampare i husvagn ;-)

Inga kommentarer: