2010-10-07

Bloggtorka

Jag känner mig ganska oinspirerad att blogga just nu måste jag säga. Det känns som att jag bara skriver oväsentligheter...

Har varit i Sundsvall i två dagar med Skogsindustrierna. Riktigt intressant var det!
Vi var på Ortvikens pappersbruk på studiebesök bland annat. Det var inte alls som jag trodde. Det mesta är ju datoriserat nu så det är inga tunga jobb längre direkt. En stor arbetsplats är det i alla fall med ca 850 anställda. Inget ställe jag skulle vilja jobba på men de som jobbar där verkar trivas.

Lyxigt att bo på hotell Knaust i alla fall. Det var skönt med enkelrum måste jag säga. Var ganska trött efter första dagen. Vi blev bjudna på trerätters middag men vid 21 var vi tillbaka på hotellet. Hann även med att träffa "styvsyster" Lotta en sväng på tisdagen. De har sålt sitt hus i Matfors och skaffat en lägenhet i stan. Vilken lägenhet! Nästan 200 m2 och hur fin som helst. Sex rum och kök med tre toaletter var inte fy skam. Superfint!

Ja det var några rader det...

Inga kommentarer: