2010-10-19

Rivit kaffe...

Skriver några rader medan jag väntar på att kaffet ska koka... Vaniljkaffe blir det idag. Mums!
Jag har blivit en riktig kaffedrickare, liksom "måste" ha kaffe ofta. Idag har jag jobbat i Bollnäs. Där dricks det 43 koppar kaffe på en dag. Typ. "Det sitter i väggarna" sa en av mina chefer. Jojo... inte konstigt att jag trivs så bra där då ;-)
Eleverna har börjat förstå att de har en SYV, idag har det nog varit in ett tiotal som haft lite funderingar. Några vill sitta ner och prata länge, andra har bara korta frågor. Typ "kan man avboka högskoleprovet och få pengarna tillbaka?" (det är på lördag för den som inte vet det). Nä, det kan man inte. Tji fick dom.

Tja vad händer annars då. Jag ska visa kläder på modevisningen på lördag. Vi i Gymmix blev tillfrågade och vi är 14 som har tackat ja. Vi blir liksom tilldelade vilka affärer vi ska gå för. Igår ringde de från en klädbutik på orten och jag var dit och provade kläder. Jag ska ha långklänning. Smaka på ordet...

Långklänning

Jag tror aldrig att jag har haft långklänning på mig i hela mitt liv. Ärligt! Eller som jag skrev som status på Facebook "förutom konfirmationssärken"... hihi...
Det blir social träning för hela slanten på lördag för klänningen är av den lite tajtare modellen. Huuuu, då syns min bilring runt midjan som jag inte kan träna bort hur mycket jag än vill. Men på affären där klänningen finns har de även ett "mirakelline" som trollar bort en del av bilringen. Sen tillkom en del andra attiraljer till klänningen också som de plockade på mig. Så på lördag intar jag catwalken iklädd mirakellinne, långklänning, kängor och stickad mössa. Det är en riktig supermodells vardag liksom ;-) Jag ska även visa glasögonbågar. Det blir kul, jag är ju en glasögonorm.

Å vecka 44 styr jag kosan söderut till D :-)
Det var meningen att han skulle komma hit, hade bokat tågbiljett och allt. Men hans nya jobb "ställde till det" så om vi över huvud taget ska hinna ses innan nyår så måste jag åka ner. Okey då, sa jag ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då, han har svårt att komma ifrån den där D!

Catja sa...

Långklänning? Snyggt vid de tillfälle det verkligen passar. Kvinnligt. Bildbevis tack! ;) Trillade över din namne i dag [via tisdagstema]. E.M.O., det var lite kul.

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.1402112
:)

Mia sa...

Anonym: Jo han har ju det. Hade du velat träffa honom? ;-)
Catja: Aaaah va kul! Det är ett lite ovanligt smeknamn annars tror jag... :-)

Anonym sa...

Nej, inte så jättesugen. Men nu får du väl komma hem till honom? Eller hotell den här gången oxå?

Mia sa...

Till Anonym: Vi lyxar på hotell även denna gång :-)

Jennie sa...

Men MYS! Och hotellfrukost...kan ju nästan inte bli bättre =)