2010-10-31

Nikon D90


Jag har beställt en ny kamera. Nikon D90. Ska bli så kul att få testa den!
Sålde min gamla kamera igår så nu kör jag med min kompaktkamera. Väldigt ovant och fyyy vad långsam den är! De objektiv jag har passar även till den nya kameran, sånt gillar vi. Den fanns inte inne hos Nikon så jag får väl vänta en vecka eller två, men det gör jag gärna...

Helgen har varit så lugn så lugn... Lagt mig tidigt (och vaknat tidigt såklart) och bara softat. Har känt mig lite hängig med ont i halsen och så. Idag på eftermiddagen bröt det visst ut ordentigt. Har ont i halsen, det kliar i öronen och halsen och jag känner mig lite småfebrig och trött. Inte kul. Jag som ska åka söderut till helgen! ;-) Dricker just nu varm mjölk med honung och ingefära som min förra jobbarkompis Arne brukade koka ihop åt mig när vi jobbade ihop. Hoppas det hjälper!



Har lagt in en beställning på mandelkubb hos Jonssonbageriet. Det är en elev på Tallbacken som heter Albin och hans granne som gillar att baka. Man kan beställa och så hör de av sig när det är klart. Jag gillar mandelkubb. Mamma bakade ofta det när jag var liten. Sen var pappas fru duktig på att baka kubb också. Kubb med mjölk, mums! Jag dricker sällan/aldrig mjölk, men till kubb ska det vara mjölk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh så avis jag blir på din nya kamera!
Äger ingen systemkamera men det står högt upp på önskelistan.

Krya på dig!