2010-10-01

Gdansk

Ingela, Lotta, Ann-Louise och jag åkte från Skavsta till Gdansk torsdagen den 23 september. Vi åkte hem igen måndagen den 27:e. Förväntningarna på Gdansk och Polen över lag var rätt låga för både mig och mina kamrater. Men vi blev glatt överraskade!

Centrala Gdansk är otroligt vackert med många gamla fina hus. Husen är vackert dekorerade med målningar, ornament och annat. Det var rent och snyggt överallt i Gdansk. Man såg knappt en papperslapp på gatorna. Polackerna är dåliga på engelska men det har ändå funkat bra att göra sig förstådd.

Vi bodde i två dubbelrum på hotell Bonum ca 5 min från centrala Gdansk. Ett jättefint hotell med supergod frukost.

Vi har shoppat, strosat på stadens gator och varit på Spa bland annat... Jag hade ett par jeans, en kofta, två tröjor och några halsdukar och armband med mig hem. Köpte även en parfym på taxfreen på flygplatsen. Flyget hem var tyvärr försenat nästan 5 timmar pga blåst.

Massor av bilder från Gdansk hitar du här:
www.marimba.se/fotodagbok100923.htm

2 kommentarer:

Sofia sa...

Det såg varmt ut i Polen! Hur många grader var det? :)

Semester & Mat sa...

Roligt att läsa att niv ar nöjda med resemålet. Har ju själv varit där för länge sedan, så därför så var det lite extra roligt att se bilderna också.

Ha en fin dag!