2010-11-19

Fredagsmys...


Usch, jag måste nog gå och borsta tänderna! Jag åt några godisar ur en "Gott & Blandat", då blir jag direkt sådär "luden" på tänderna, ungefär som att allt socker lägger sig som en hinna på tänderna. Det är så jäkla äckligt! Förr, då åt jag ju godis lite titt som tätt, då märkte jag inte av detta i-landsproblem så mycket. Men nu när jag inte äter godis så ofta så märks det direkt.
Jag har precis badat och nu sitter jag här i bästa flanellpyjamasen. Gissar att det blir tidig kväller idag... ;-)

Veckan har varit bra. Igår var vi på facklig utbildning. Det var helt ok. Ena kursledaren var inte så bra tyckte jag. Hon var glad och trevlig men hade inte så bra koll på läget. Men jag hann in på Åhlens och köpte skinnväskan jag har kikat på länge, så det blev en bra dag trots allt heheh...

Det har dimpt ner lite nya skivor och filmer i brevlådan under veckan. D tipsade om en film; The Road (Vägen), den kom igår, ska kika på den ikväll om jag orkar. Soundtracket till The Book of Eli gick på hög volym idag. Mycket bra! Sen kom även skivor med Sharon Corr, DiLeva och ännu en film; första säsongen av Sex and the City. Film och musik är livet!

Annat som har hänt under veckan är att finaste Filip har gått vidare till semifinalen i Årets kock. Filip är son till Lasse och Kristina som jag bodde granne med i 12 år där jag bodde förut. Filip och jag blev riktiga kompisar, han kom in till mig lite titt som tätt och han betyder mycket för mig. För att göra en lång historia kort så hade han prao på en restaurang i Ljusdal när han gick i åttan. De såg tydligen hans talang för han fick börja jobba där direkt. Sen har karriären gått spikrakt. Filip jobbar nu på Melker Anderssons krog Le Rouge i Stockholm. I söndags var det delfinal till Årets Kock. Filip drog tyvärr över tiden med en minut så han åkte ur. Men juryn fick välja två "wildcards" och då blev en av dem Filip. Nästa söndag den 29 november så har en chans till att gå vidare. Igår publicerades det vilka som gått vidare. Jag fick en stor klump i halsen och var tvungen att gråta en skvätt. Jag är sååå stolt över Filip! Om han går vidare till finalen så ska jag tamejfasiken åka ner och titta på honom!

Näe, tv-soffan - here I come!

Inga kommentarer: