2010-11-26

30 år sen sist...

Jag tror att allt är klappat och klart inför helgens julmarknad på Bommars. Jag har mina tavlor, lite stickat och så har jag gjort biscotto, lemoncurd, müsli och Rocky Road. Göttans!

Var på konferens i Stockholm söndag-tisdag. Givande information var det. Otroligt mycket nytt på gång med den nya gymnasiereformen GY2011. Det var förstås trevligt att bo på hotell och god mat + vin. Shopping; mja en grå tunika/klänning och en adventsstärna plus lite julklappar var det enda jag hittade.
I söndags hade jag stämt träff med min barndomskamrat Camilla. Vi räknade ut att det är ca 30 år sedan vi sågs, jisses. Det var verkligen jättekul att ses. När det har gått så lång tid som 30 år så kan man nästan inte säga "du är dig lik", för vi var ju barn eller ungdomar när vi sågs sist och nu är vi medelålders. Riktigt trevligt var det i alla fall. Vi lovade att det inte ska ta 30 år tills nästa gång ;-)

I onsdags träffade jag två trevliga tjejer som ska skriva en c-uppsats om Gastric bypassopererade. De ska undersöka om vi fått ett bättre liv efter operationen. Jag ska hjälpa dem att hitta tio personer att intervjua, det är säkert ett gäng som vill vara med i denna studie skulle jag tro.

Inga kommentarer: