2010-11-30

Ny design

Ny design på bloggen. Vad tycks? Jag tyckte att headern tog över hela bloggen så jag kände att det var dags för nåt nytt... Är inte helt nöjd men den får duga så länge...

Igår jobbade jag i Bollnäs istället för idag, eftersom vi åkte med alla treor och 40 st tvåor till MittUniversitetet i Sundsvall idag. Brrr, termometern visade -19,8 i morse när jag åkte hemifrån... Jag tog mig fyra elever i min bil och åkte till Sundsvall. Alternativet hade varit att åka i bilen till Bollnäs och sedan med de andra därifrån. Det tar ca 3 timmar totalt. Med bilen tar det ca 1 timme och 20 minuter. Dessutom hann vi ju med en timme på Birsta City också, tjohoooo. Jag köpte "julgranen" jag skrev om i förra inlägget. Den är cool!

Peter Lemarcboxen låg i brevlådan igår. Sååå bra. Vissa skivor hade jag ju redan, men en signerad box är inte fel. Jag håller på att läsa häftet som är med där han beskriver sin musikaliska resa. Det är många tänkvärda ord där. Han skriver bl.a ;
"Min pappa var tystlåten och mycket snäll. Jag blev ett bortskämt barn. Han satte inga gränser. Jag vet att han älskade mig, men sättet han gjorde det på gjorde mig fullständigt vilsen som vuxen".
Så sorgligt. Jag känner igen mig vad gäller den biten att jag också visste till 100% att min pappa älskade mig, men jag blev också väldigt vilsen som vuxen. Kände mig ofta åsidosatt och att jag aldrig dög. Det är också sorgligt.

Inga kommentarer: