2010-11-14

Sunday bloody sunday...

... är en bra låt med U2. Men här är det en lugn och fin söndag idag.
Förkylningen verkar ha tagit om, igår kände jag mig frisk men idag rinner näsan igen. Inte kul alls. Jag vill träna!

Jag var ju till sjukgymnasten häromveckan och provade ut sulor. Jag fick även ett stretchprogram med två olika övningar. Detta har jag verkligen lyckats förtränga ;-)
Men igår stretchade jag i alla fall. Det är nog något jag måste få kontinuitet på, för jag var riktigt stel och ofärdig (som vi säger i Hälsingland) efteråt... huuuua, kände mig som en gammal tant. Känner i alla fall att jag är mycket bättre i höfterna sedan jag börjat använda sulorna. Tyvärr kan jag inte ha dem i alla skor, för de får helt enkelt inte plats. Men jag är noga och använder dem då jag kan.

Ny tvättmaskin är installerad. Oj vad tyst den går och vad rent det blir! Ja inte för att den andra inte tvättade rent men det känns som att det blir bättre med den nya. Det är väl nåt mentalt gissar jag.... hihi.

Igår var vi 15 pers som var på "Afternoon tea" på Kolsvedjaberget. Åh men såååå gott! Det var två olika sorters scones, flera marmelader, lemoncurd, orangecurd, philadelphia och en massa anant. Sen en massa gott fikabröd också såklart. Te i kopp med fat och mjölk i "snäcka". Som det ska vara alltså. Smaskigt och trevligt!

Gårdagskvällen tillbringades på Condis i Järvsö med Annika, Helen, Misan och Anna-Lena. Deras oxfilé går inte av för hackor. Västerbottencreme till var pricken över i. Magen stod åt alla hörn då jag kom hem.

2 kommentarer:

catja sa...

Häpp häpp...stooopp! Ont i höfter? Sulor? Va va va? Har jag misst ngt tidigare blogginlägg om det? Jag tycker jag läser allt. Jag som har ont överallt i kroppen är detta ngt för mig? lease berätta vad du drabbats av och vad för sulor det är. Jag har ofta ont i höfter, axlar och anant elände...tror själv på kronisk muskelinfl. men vad vet jag...

Mia sa...

Catja: Jaa, jag har varit till en sjukgymnast och provat ut sulor som jag alltid ska ha. Jag har länge haft problem med mina höfter. När jag står eller går mycket så får jag jätteont. När jag använt sulorna i 1,5 vecka åkte jag till Gbg och promenerade en hel del. Märkte redan efter så kort tid skillnad. Så sulor REKOMMENDERAS!

De kostar 850:- men är såklart värt varenda krona. Problemet är att jag inte får plats med dem i alla mina skor, det måste gå att ta ur skons egen sula för att de här ska få plats.