2010-11-28

Julmarknad

Tjoho. Det var den helgen det. Känner mig ärligt talat ganska slutkörd. Har "jobbat" hela helgen på Bommars julmarknad. Det var kallt som satan igår, jag hade definitivt för lite kläder på mig så det var rätt jobbigt. Jag frös om tårna! Idag blev det dubbla långkallingar och täckbyxor tillsammans med skoterkängor. Lite bättre blev det i alla fall, även om jag frös idag med. Det har varit en jämn ström av folk. Försäljningsmässigt har det väl inte gått sådär jättebra, men fick lite förfrågningar om tavlor som folk ville beställa, så förhoppningsvis har kontakter knutits. Blev i alla fall av med nästan allt jag hade bakat... :-)

Sen har jag gjort något som hade otänkbart i mitt "tidigare" liv. Jag har bokat tid för fotografering. Nu menar jag inte passfoton i fotoautomaten på Coop, utan porträttfotografering. Huuuu vad hemskt! Alla defekter kommer att synas även för en blind! Men nu SKA det göras. Jag VILL ha bilder på mig själv. Börjar fundera. Ska det vara helkroppsbilder eller ansiktsbilder? Det överlåter jag nog åt fotografen. Som för övrigt heter Linda-Pauline.

I morgon blir det jobb i Bollnäs, jag har bytt dag, för på tisdag åker jag med 60 elever till MittUniversitetet i Sundsvall på studiebesök. Kanske kanske hinner jag med en snabbis till Ikea också. Har hittat en "julgran" som jag vill ha ;-)

1 kommentar:

Fotograf & Makeup artist Linda-Pauline sa...

sv; HAHA men ingenting att gruva sig för alls :) Det kommer gå så bra, bara roligt :) Jag säger ju hur du ska göra etc etc :)
Ja det kändes bättre idag faktiskt, och varm blev jag när jag plockade ihop allt - skönt nog!