2010-11-08

Göteborg

Har haft några sköna dagar med Daniel i Göteborg. Anlände torsdag mitt på dagen. Hade en speciell resa ner kan jag säga. Mellan Gävle-Uppsala satt det en tjej med HYSTERISKT skratt bredvid mig. Hon skrattade typ hela tiden. "Du, det där är ganska jobbigt" hade jag velat säga till henne. Men det sa jag såklart inte. Sen på perrongen i Sthlm vid tågbytet så testade de högtalaranläggningen. En röst sa HÖGT; Vi provar högtalarsystemet, ett, två, tre, fyra, fem, sex, sju. Detta upprepades ca 50 ggr. Även detta var ganska irriterande. Suck

Mellan Sthlm-Göteborg fick jag prata med polisen. En tjej verkade ha varit utsatt för något brott. Hon pratade med Polisen i telefon men eftersom hon var ganska dålig på svenska så ville de prata med någon annan. Det blev jag det. Jag fick en Polis Karlsson i luren och fick noga förklara vilken vagn vi satt i och exakt vilken tid vi skulle anlända till Gbg. Tjejen fick förmaning att INTE flytta sig men det gjorde hon ändå. Så jag satt med hjärtat i halsgropen och undrade om det skulle komma någon mysko person förbi. Huuuu, lite läskigt. Jag fick inte riktigt klart för mig om det var någon på tåget eller någon annanstans som hade gjort henne något.
Men... det hela uppvägdes av att *harkel* Ola Rapace visade sig sitta i samma kupé som mig. Han gick på toaletten och kissade och sen tillbaka. Oj oj oj. Snygg som få. Men... vad kort han var? Men snyggheten uppvägde hans ringa längd ;-)

Väl framme i Gbg så checkade jag in på hotellet och gick sedan ut och fick nåt i magen samt köpte lite frukt och nötter. Väntade på hotellet tills Daniel slutade jobba kl 16. Vi knallade över till Nordstan där vi kikade runt lite och sen tog vi en promenad till pariserhjulet. Lite kassa bilder från helgen finns i fotodagboken. Har ju ingen kamera längre så alla är tagna med mobilen, ingen kvalitet direkt. Vi myste på hotellrummet resten av kvällen.
Film: Allt om min buske (Med Ola Rapace förresten, å han var naken i filmen, här skulle jag kunna ha som facebookstatus att jag sett "Ola Rapace naken idag", för det hade ju inte varit ljug, eller hur?)

Fredagen jobbade D. Han börjar jobba 6.45 så han gick redan 6.20. Jag kunde lugnt sova lite till... Lite trist att sitta och äta hotellfrukost ensam dock. Lite senare så gick jag på shoppingtur. Köpte en jättefin kofta på Flash samt en sammetsjacka. Några filmer hittade jag också på en filmbutik som heter Movieline som har riktigt bra sortiment. Filmnörden D har visat mig den butiken såklart :-) När Daniel slutade så träffades vi på Järntorget och gick till favvoskivbutiken "Andra Långgatan" där de säljer begagnade skivor. Hade en låååång lista med mig, men hittade bara två av dem tyvärr. Köpte skivor med Chris Cornell samt Peter Gabriel. Sen köpte vi med oss sallad till hotellet.
Film; The book of Eli

I lördags var jag till Anna Åsberg och hälsade på. Anna är en barndomskompis från Ljusdal. Riktigt roligt att ses! På kvällen hade Daniel och jag tänkt gå på bio men det gick inga bra filmer så vi hamnade på hotellrummet och där blev vi kvar ;-) Middagen bestod av en macka från Subway, inte världens bästa mat, men men...
Film: Elisabethtown

Vi har alltså tittat på film varenda dag, det är avslappning det! Vi har som vanligt haft det supermysigt ihop. Jag är inte van vid att någon kommer och pussar mig hej då på morgonen när han går till jobbet men det har varit riktigt riktigt trevligt ;-) Det är okomplicerat och kravlöst med Daniel. Vi trivs ihop helt enkelt.

6 kommentarer:

Marion sa...

Myyys myyyys med din D. Äntligen fick vi veta vad han heter! ;)

Linda sa...

Nämen å vad spännande! Jag har inte läst här på ett tag och så finns det en D i ditt liv!! Vad kul!!

Anonym sa...

Är du inte nyfiken på att få hälsa på hemma hos honom? Och är det inte dags för honom att komma och hälsa på dig?

Mia sa...

Svar till Anonym:
Eeeh, jag har ju redan varit hemma hos honom två gånger!!!

Självklart vore det roligt om han kom hit, man vet aldrig, kanske nästa gång... ;-)

Det är ju faktorer som spelar in som vi inte kan råda över; jobb, pengar, tid etc.

catja sa...

Herreguuud kissar Ola Rapace??? :D Du är kul du.

Emma sa...

Men ååååå vad müsigt med en Daniel! Berätta mer! ;-)