2011-07-14

Andra semesterveckan

Nu är i alla fall Fotodagboken äntligen uppdaterad, många uppdateringar bakåt också som jag inte lagt ut tidigare!

Veckan som gått:
Måndag var jag och Björn till Rörberg, kikade först förbi Lingvalls Motor för att hämta relä och köpa tändstift, dyrt som stryk var det, 417:- för tre tändstift :-(

Tisdag
Satt i stallarna i Färila och krängde grejor. Det var svinkallt och jättelite folk, men jag sålde i alla fall en tavla och en hel del bröd.

Onsdag
Gjorde klart en tavelbeställning, och la ut den på nätet. Vips så fick jag beställning på en till av en annan person, inte helt fel :-)
Lunch på Torön med Anna-Lena och Björn. Sen köpte jag Lillbabsbullar och åkte till Annika på jobbet och fikade.
På kvällen skulle Magnus hjälpa mig att byta tändstiften på Triumphen men när vi lyfte upp tanken så gick en nippel sönder så det började läcka bensin, fan helvetes skit! Ringde snabbt till Lingvalls Motor och de sa att det tar ca 5 arbetsdagar för dem att få hem den, men ev hade de en hemma. Jag hoppas på det sistnämnda. Tändstiften är i alla fall bytta och ett av dem såg riktigt dåligt ut, så nu hoppas jag på att det är därför den har gått så illa.

Idag ska jag luncha med kusin Emma. Håller mig borta från solen även idag eftersom tatueringen inte gillar sol och bad. Ska även uträtta lite ärenden och köpa olja + filter till min Triumph. Ikväll blir det endera Valla Open eller en mc-tur till Mellankvarn i Delsbo. Har inte riktigt bestämt mig än...

2 kommentarer:

catja sa...

Problem flera ggr med fotoboken du har. Går inte att använda pilarna där nere alla gånger. Kommer till error-dok.

Mia sa...

Oh, kollar det direkt. Tack Catja!