2011-09-02

Larver och insekter!

Alltså jag har precis varit med om en oerhööööört traumatisk upplevelse!
När jag var i Turkiet i maj så köpte jag "turkisk konfekt" som är liksom mjuka marmeladliknande godisar. De la jag i en fin burk och sen har jag väl ätit en då och då. Idag var jag sugen på en, så jag öppnade burken och tog upp en godis. Höll på att stoppa den i munnen då jag såg att det rörde sig i burken. Det var larver i godiset! Inte bara larver utan även färdigutvecklade "insekter" med vingar som flög ut ur burken. Jag som har värsta insektsfobin!
Jag lyckades få på locket på burken, sprang och hämtade en Ajax sprayflaska och sprayade hysteriskt överallt i skafferiet! En dog, en försvann och är fortfarande borta och även en till försvann till de sälla jaktmarkerna. Sen drog jag fram dammsugaren, dammsög som en galning och torkade. Tömde dammsugarpåsen - de kan ju lägga ägg i påsen ju - och ut med soppåsen. Fy fan vad äckligt!

Det är alltså en insekt på rymmen. I min hjärna kommer den nu att hitta något undanskymt utrymme i mitt skafferi där den lägger ägg. Det som händer sen är att jag en dag öppnar skafferiet och ungefär som ur munnen på John Coffey i "Den gröna milen" så liksom VÄLLER de ut!

Bara så ni vet. Om ni undrar var jag tar vägen om en vecka eller två. Jag är antagligen död. Dödad av äckliga insekter!

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Usch och fy, lider också av denna fobi. Framförallt när de vistas i kök el badrum...

Ha en trevlig helg!