2011-11-02

Konflikträdsla

På jobbet kan jag ibland känna mig stolt över mig själv för att jag är rak och inte en sån som tisslar och tasslar bakom ryggen och är sådär konflikträdd.
En annan gång kan jag tycka att jag gick för långt i min rakhet. Men funderar jag på något så frågar jag. Punkt slut.
Jag skulle verkligen behöva en löneförhöjning. Jag har tunn plånbok denna månad pga att jag haft dålig koll på vissa räkningar. Vägavgift på 2.200:- liksom, tack ska NI ha! Vatten- och elräkning samma månad. Jo jag tackar!

Tack gode gud för skattepengarna som kommer snart. Visserligen bara 800 kr, men ändå.... Ikväll kände jag en ilande känsla i en tand. Men vem fan har råd att gå till tandläkaren liksom?
Har i alla fall fått löneförhöjning på jobbet i Bollnäs. Vet dock inte hur mycket, beskedet ligger i min mail som jag inte kan kolla pga att webmailen suger. Det får bli en glad överraskning med andra ord... Nu kommer inte nya lönen förrän nästa månad, men den tas tacksamt emot ändå ;-)

Inga kommentarer: