2011-11-27

Ögonoperation

Jag funderar starkt på att göra en ögonoperation. Jag är just nu i den fas att jag behöver progressiva glasögon.

Jag är närsynt. När jag ska läsa något på nära håll så måste jag ta av mig glasögonen. Ruskigt irriterande. Glasögonen åker på och av på och av. Progressiva glasögon kostar i runda slängar 10.000:-. Jag brukar byta glasögon vartannat år eftersom synen förändras.

En operation kostar ca 35.000:-. Är det värt det? Ja jag vet inte, men nog fasen skulle det underlätta.

När jag åker hoj har jag alltid linser. Det blåser mycket när man kör och ögonen blir väldigt torra, så jag har testat många olika sorters linser. Nuförtiden använder jag oftast endagslinser.

Jag ska i alla fall göra en undersökning för att se om jag kan göra en ögonoperation. Efter det ska jag bestämma mig. Det är mycket pengar...

Inga kommentarer: