2011-11-09

Livet är orättvist...

Det är inte rättvist när en 5-åring får cancer, så är det bara. Om det nu finns en gud så säger jag bara; fan ta dig!

Min vän Mimmi har en dotter som heter Ellie som är 5 år. Om två veckor var det tänkt att Mimmi och Ellie skulle komma hit, vi skulle ha "tjejhelg" och Ellie skulle åka tåg för första gången i sitt liv. Ellie (och även jag) har sett fram emot det här jättemycket. Ellie undrade om jag kanske har popcorn för det tycker hon om, och så skulle vi gå och fika och äta en bakelse. Ellie kanske skulle kunna få en present av mig också undrade hon...

Förra veckan opererade Ellie bort halsmandlarna. I förrgår ringde läkaren och sa till Mimmi och Kenneth; - Jag vill träffa er om en timme, det är viktigt. De fick då veta att Ellie har en svår och väldigt elakartad cancer i halsen. Idag kl 11 så skulle de infinna sig på Astrid Lindgrens barnsjukhus och nu börjar veckor av provtagningar och behandlingar. De vet ingenting om utgången ännu såklart. De vet att det är ofantligt många provtagningar som skall göras och de vet att Ellie ska få cellgifter. Ovissheten måste vara fruktansvärd!

Men det är då fan inte rättvist att en söt och glad 5-åring ska få cancer!

5 kommentarer:

Jennie sa...

FYYY va hemskt =( Hoppas verkligen att denna söta tjej blir frisk såklart!! Sånt här får mig att gråta =(

Semester & Mat sa...

Det finns inga ord för sådana är händelser, det ska bara inte behöva inträffa.

Kram

Cordelia sa...

Nej, det är i n t e rättvist! Den där cancern skördar så många offer och jag hoppas innerligt att Ellie lurar den åt fanders, rent ut sagt.

Sofia sa...

Lilla hjärtat. Håller alla tummar att det ska gå bra allting.

Alexandra sa...

Håller tummarna hårthårt för Ellie.