2011-12-14

Coldplay

Ibland önskar jag att jag kunde trolla bort mig själv för ett tag.
Det känns som att det blir som sirap med alla tankar och funderingar hit och dit. Igår satt jag och tittade på jobb i Norge. Varför inte? Jobba där ett halvår eller nåt, tjäna lite pengar och sen ut och resa ett halvår. Tjänstledigt ett år borde man väl få?

Min ekonomi är inte bra just nu. Jag har halkat efter och har för mycket utgifter helt enkelt. Jag har tagit tag i det. Har sagt upp mitt fadderbarn eftersom han ändå precis blivit så pass gammal att han inte behöver någon fadder längre, tror jag har haft fadderbarnet i typ 14 år. Det har kostat 200:-/månad, det är mycket pengar det. Visserligen så har det känts bra, men nu kände jag att jag inte ville ha ett nytt fadderbarn. Jag håller även på att se över mina bankaffärer. Idag kändes det inte jättekul när jag fick tandläkarräkningen från förra veckan, den var på 2.000:-

Eventuellt kommer D hit i mitten av januari. Det ska bli skönt att få lite tvåsamhet, titta på film, prata, lyssna på musik, mysa och kramas. Det blir kvalitetstid det!

Lite positivt i alla fall: Idag släpptes biljetterna till Coldplay på Stadion i augusti, jag fick två biljetter, underbart! Har längtat sååå efter att se dem live.


Inga kommentarer: