2011-12-09

Nobelmiddag

Jaha, då var man med Twitter då. Som anonym användare. Skönt att få skriva av sig lite utan att behöva censurera. Ösa lite galla och berätta hemlisar ;-)

I morgon ska vi ordna "nobelmiddag" hemma hos Uffe. Det var Gustav som kom med förslaget förra året. Han ville att vi skulle göra 3-rättersmiddag och klä upp oss. Elin bestämde då att tjejerna skulle ha klackskor och killarna kavaj. Så fick det bli.
Vi kör en repris detta år.


Förrätt: tunnbrödkorg med nubberöra
Varmrätt: Laxfilé med hasselbackspotatis och sås
Dessert: Vit chokladmousse med hallon


Jag har sovit urdåligt denna vecka. I söndags natt vaknade jag av att jag hörde en mus inne i väggen eller om det uppe i taket i hallen. Jag blev helt panikslagen. Stod i hallen först och lurade på den. Visste ju i mitt nyvakna tillstånd inte om den var i väggen eller i huset. Heeeeeeeeeeemska tanke om den varit inne i huset. Det måste ha varit en rolig syn att se mig stå och banka på väggen med en cykelpump för att skrämma bort rackaren. Sedan dess har jag drömt mardrömmar om möss och i måndags natt vaknade jag med ett RYCK och fick för mig att jag hade en mus i sängen. Det var en dröm såklart. Suck.
Ikväll kommer Frk Olsson att somna tidigt!

1 kommentar:

Cordelia sa...

Åh, jag blev sådär skiiitnyfiken nu ju! Har inte twitterkvitter själv men skulle banne mig skaffa det om du delade med dig av din hemliga identitet där. *s*

Hoppas nobelmiddagen blir så trevlig som det bara är möjligt!