2012-12-12

12.12.12

Idag verkar det vara en populär dag för att ställa till bröllop....

Själv ligger jag på rygg i soffan och försöker tänka bort att det är jul snart. Jag vill inte! Mamma är bortrest och den lilla släkt som är kvar är lite utspridda i jul. Julen firas som vanligt med mat + julklappslek hos faster och Fido på julafton samt det traditionella firandet sker hos Uffe på Juldagen.
Julklappar är så gott som klart, Skönt!

Jag har fått löneförhöjning, det tackar jag för!

Nästa vecka ska jag till ortopeden, då får jag väl veta vad/om något ska göras åt min rygg. Operation? Mera sjukgymnastik? Vila? Sjukskriven? Ja det återstår att se.

Det är otroligt mycket på jobbet, vilket känns som att jag har tjatat om tidigare här. Det känns och märks att jag jobbar bara 75%. Jag prioriterar eleverna såklart. Möten och skrivelser får komma i andra hand.

I måndags testade jag om knät skulle hålla för en promenad. Jag gick ju varje dag, ja flera gånger om dagen, i somras. Sen sa det BRAK i knät och det var slutpromenerat. Det känns lite bättre nu, så i måndag testades det. Det kändes ganska ok så igår gick jag igen. Idag vilar jag, måste ta det lite lugnt. I morgon får jag eventuellt akupunktur hos sjukgymnasten.

Inga kommentarer: