2012-12-03

Jag mötte Lassie...

Igår när jag klev av tåget i Bollnäs så var min bil halvt dränkt i snö. Det var snö upp till framrutorna! De hade ju plogat under helgen plus att det hade drivit branog så det var inte kul kan jag säga. Jag menar, hur många åker omkring med en snöskyffel i bilen? Inte då jag i alla fall. Jag tjuvlånade en skyffel vid Banverkets kontor vid parkeringen. Det tog mig 40 minuter att skotta fram bilen! Kan säga att ryggen inte gillade det alls. Idag känns det inte kul att vara min rygg kan jag säga!

Jag har kommit på väääärldens bästa julklapp, kan såklart inte säga vad det är och vem som ska få det, men bra är det i alla fall. Kan säga att det är till någon som gillar att bulla upp hemma! Nu ska loppisar besökas trallala...

Igår tog jag Mimmis bil för att åka till gigantiska Ica Maxi i Nacka. Jag hade ett uppdrag - att köpa stora muffinsformar till min mamma. På Ica Maxi tappade jag nästan bort mig, herregud vad stort det var. Man hade lätt kunnat äta sig proppmätt där genom att gå och provsmaka allt de stod och demonstrerade ;-)
När jag kom till kön så hamnade jag bakom Runar Söögard. Herregud vad han handlade! Typ 5 paket blöjor, 6 st 2-liters Pepsi och massor av mat. Det blev över 1.700 kr. Han försäkrade sig noggrannt att han hade fått blöjorna för 89:- "som det stod i annonsen". Runar Söögard, bara sådär liksom... Han såg ganska exakt ut som på bilden nedan, ja så ni vet liksom... notera! ;-)



Inga kommentarer: