2012-12-02

Det snöar!

Det är svårt att missa att det har kommit MYCKET snö eftersom alla skriver om det på Facebook... Själv befinner jag mig i Stockholm hos Mimmi, här har det kommit ca 40 cm snö, vilket gör att Stockholmstrafiken är lätt kaosartad. Jag vet inte om det beror på att de inte är vana vid vintervägar och kör i samma fart som när det är sommar, för det är många olyckor som är onödiga. Har de ens vinterdäck kan man undra? Åker hem idag, jag hoppas verkligen att tågen går i tid. Jag har bilen i Bollnäs eftersom jag åkte buss därifrån med skolan till SACO-mässan. Vad jag förstår så är det väldigt kallt hemma idag, jag hoppas bilen startar...

Har haft några sköna dagar här med Mimmi och hennes familj. Ellie har hängt mig i hasorna och jag är nog lite av en idol hos henne. Hon mår bra nu och jag hoppas innerligt att sjukdomen inte kommer tillbaka. Det är helt enkelt inte rättvist att man drabbas av cancer när man är 6 år! Bilden nedan är från ifjol när Ellie var riktigt sjuk.

Veckan är fullspäckad som vanligt, teater ska spelas på Folkteatern på torsdag, har inte hunnit bli nervös än tack och lov, eller så har jag inte riktigt fattat det helt enkelt...

Inga kommentarer: