2007-10-26

Home sweet home...

Hemma igen från konferens i Stockholm ons-fre. Borta bra men hemma bäst. Även om det var lite småkallt i huset när jag kom hem.

Det var meningen att jag skulle stanna i Stockholm till på söndag och hälsa på Mimmi med familj. Men i den familjen huserar just nu magsjuka, så då vågar man ju inte åka dit!

Kristina (kollega) och jag tog tåget på onsdag f.m. Vi hann med en fika på Centralen samt en titt på Granit och Skopunkten innan vi inmundigade några öl och åt middag. Sedan gick vi till hotellet och låg och slötittade på tv. Vi missade "Bonde söker fru" och där är ju en kille från Ljusdal med. Uffe Svärd. Han är för övrigt ledare för "Gympa för överviktiga" som jag *harkel* borde ha börjat på i höst. Han är alltså en av killarna runt den kvinnliga bonden.

Nå, åter till Stockholm...
Vi spatserade förbi en hårsalong och såg att de hade erbjudande på TIGI hårprodukter. Jag tycker de produkterna är jättebra så jag köpte en flaska schampo och en flaska balsam á 750 ml för 299:-. Priset här hemma när det är erbjudande är 459:-. Så där kan jag väl säga att jag gjorde ett klipp. Kristina köpte också samma sak. Idag innan vi for hem gick vi dit igen och då köpte jag något som K och jag nu har börjat kallat "fluff" för jag skulle förklara vad det var och vecklade in mig i någon omständig förklaring typ "ja det är inte mousse, inte lera, inte gele... utan nåt typ fluff".
Ja såhär ser flaskan ut i alla fall, och det är nån sorts creme som gör att det blir lite stadga i håret. Rekommenderas varmt!

Nån mer shopping blev det inte. Vi var inte på humör. Vi var mer på humör för att äta god mat och dricka öl. Det gjorde vi också. Italiensk mat blev det igår. Vi tänkte gå på Dolce Vita på Kungsholmen men där var det fullt, så vi gick till en restaurang som hette Ciao Ciao och det var jättegod mat även där.
Konferensen vi har varit på har varit jättebra. Lägger ut lite biler i fotodagboken under helgen.

Tre trevliga dagar i trevligt sällskap. Kan det bli bättre?

1 kommentar:

Sofia sa...

Gympa för överviktiga saknar jag här i krokarna! Fattar inte att det finns mer sådant...