2007-10-13

Studiebesök

Igår var jag och kollegan K till Sandviken på Göranssonska Skolan. Det är många elever från vår kommun som söker dit och det är alltid bra att veta hur stället ser ut och vad de kan erbjuda. Det var en otroligt fin skola, de tar emot 62 elever/läsår och det är alltså en relativt liten skola. Här kommer eleverna in i vad som väl skulle kunna kallas för vuxenlivet direkt efter nian. Det ställs hårda krav och mycket ansvar. Hårt arbete brukar löna sig, de flesta av dem som går ut skolan får jobb direkt.

Sen hann vi såklart med ett besök på IKEA också. Oj vad mycket fina ljus de hade! Om jag någonsin sagt att jag har köpstopp på just ljus, så tar jag genast tillbaka det. Det var många ljus med hem i kassen kan jag säga. Lite annat smått och gått inhandlades också, som vanligt ooooumbärliga saker! ;-)

Har börjat få ont i halsen, men just nu väljer jag att ignorera det. Har ingen lust att bli sjuk.

Är det någon därute som tittar på Idol? Fredagkvällarna brukar tillbringas i ryggläge i soffan och då är Idol ett bra tidsfördriv. Juryn säger ofta att "det är bästa startfältet någonsin". Nja, jag håller inte riktigt med. Tycker det är lite "tamt" iår faktiskt. Jag tycker att Sam borde ha åkt ut igår, men nu blev det Patricia som fick säga tack och hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kikar på idol. Dock helt utan någon favorit i år. Tycker som du att startfältet är lite tamt i år och håller med om att sam borde ha åkt i stället!

Kram Cissi