2007-10-08

Kratta löv, finns det nåt tråkigare???

Igår krattade jag löv. Använde även min nya lövblås.Trots detta hjälpmedel tog helvetet 3,5 timme! Lönnlöv är inte att leka med. Jag har två STORA lönnar på framsidan av huset, det var det jag lyckades kratta upp igår. Jag har hela baksidan kvar också. Undrar hur många timmar det tar? :-(

Rörigt på jobbet, men mycket att göra vilket är jätteroligt. Idag blev det ett panikmöte på eftermiddagen. Hade egentligen inte tid att åka, men kände mig tvungen. Det blev riktigt trevligt då jag + 3 arbetskamrater gick och fikade efteråt. Man behöver även umgås liksom mer avslappnat. Trevliga människor.

Igår laddade jag ur nya kameran lite foton. Det är ovant för när man kopplar i sladden och ska ladda ur fotona så måste man även slå på kameran. Naturligtvis så glömde jag att slå av den efteråt så nu ikväll när jag tänkte fota lite så var batteriet helt slut. Inte så konstigt kanske.

Det är aktiviteter varje helg nu ända till novembers slut tror jag. Det allra mesta är trevligheter och då är det ju inget att gnälla över alls kan man tycka. Men ibland kan jag tycka att det är jobbigt att ha "för mycket" om ni förstår hur jag menar. Nu låter det ju som att man är värsta upptagna människan, men jag menar inte så, utan mer att man även behöver tid där man ligger i soffan i mysbyxor och slötittar på tv. Alternativt häckar framför datorn i samma urtvättade mysbyxor...

Inga kommentarer: