2007-12-02

Oväntat besök...

Jag tror minsann att jag har glömt att berätta att jag fått husdjur. Möss.
Fast i min fantasi är det inte möss utan jätteråttor. Det började för ca 3 veckor sedan då jag tyckte mig se något som pilade in under frysen när jag kom ner i källaren. Råttfångaren - alias min mamma - kom på kvällen och fyra fällor riggades. Jag undvek källaren i typ 1,5 dygn innan jag kände att jag verkligen var tvungen att duscha. Så jag hoade och tjoade jag när jag äntrade källaren. Såg inget, hörde inget... fällorna var tomma. Sedan har veckorna gått och jag hade nästan lyckats övertala mig själv om att jag nog hade inbillat mig. Tills igår. Då upptäckte jag att en påse som varit full med nötter (fågelmat) var tom. Eeeh, den hade innehållit 3 kg nötter och vad jag kan minnas har jag bara använt kanske ett halvt kilo. Var har 2,5 kg nötter tagit vägen? Jag KAN inte inbilla mig.

Så igår kom mamma igen och lekte detektiv i källare. Hon tog dammsugaren med och jag var som ett nervknippe på övervåningen. Hon hittade varken råttskit eller något annat konstigt till en början. Så jag började återigen överyga mig själv om att jag nog glömt att jag använt upp alla nötter till fåglarna. Men se då hittade mamma nötgömman.

Under mina mattor låg en ansenlig hög med nötter. De har alltså hamstrat de jäklarna! Nu är 3 fällor + råttgift riggat. Undrar var jag ska duscha närmsta veckan?

I morgon är det jag som ringer Anticimex!

1 kommentar:

Anonym sa...

*iiiiiilllll* Råttor eller möss är det värsta jag vet!! Får panik så jag förstår dig! Hoppas de jäklarna dör så du kan duscha igen.

Kram Cissi