2008-01-14

Bråda tider

Måndag och ny arbetsvecka. Jag har lite strul på en av mina arbetsplatser. Känner mig oerhört motarbetad och har fått slita hårt under hösten. Pratade med rektorn på skolan i fråga idag och det har framförts kritik från eleverna, inte kritik mot mig personligen utan kritik mot att jag inte haft något rum eller dator. Jag förstår deras kritik. Nu har jag fått en bärbar dator och ett rum skall ställas i ordning. Så förhoppningsvis så löser sig allt framöver.

På jobbet rullar det på för övrigt. Gymnasieval senast 1 februari, pust!

Igår var jag på möte med SMC. Har varit med denna styrelse sedan -92 och det är väl dags att säga tack och hej kanske. Man ska ju vara med för länge. Men jag känner fortfarande ett engagemang och tycker att det är skitkul faktiskt. Har ju varit redaktör för SMCs tidning i många år, men det har jag sagt ifrån nu. Känner inte för att göra den mera, det har känts som ett tungt ok de senaste åren. Vi har sökt en ny redaktör men ingen har nappat, så i år ska vi göra ett litet enkelt infoblad på ett vikt A4 bara. Våra 3.000 medlemmar skall få den i brevlådan och vi kommer att fokusera på information om våra kurser och vad som händer under mc-säsongen. Kände igår när jag åkte hem från mötet att det känns helt ok att göra detta blad, riktigt roligt faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon. Klart du ska ha eget rum och dator??? Låter ju inte klokt annars.

Vi har inte gått med i nån mc klubb/förening. Vi får se hur vi gör denna säsongen.
Jag är på jakt efter sköna,snygga mc boots.
Nu är det strax dags för hundprommis i detta ljuva vinter väder. *ironi*..Stor kram

Anonym sa...

Meh - har du gjort en tidning för 3.000 prenumeranter? Ensam? Det är ju stort juh!!! Helt ideellt? Mejla mig detaljer om detta, jag blir ju jättenyfiken.