2008-01-11

Målare Olsson

Jag tapetserar...

Jag kan egentligen inte sånt, men har sett andra tapetsera och har även hjälpt min f.d svägerska när hon tapetserade min hall för några år sedan. Men "bra karl reder sig själv" så nu sitter fondväggen på plats. Skitsnyggt blev det. Bilder kommer i fotodagboken under helgen. Måste städa och fixa till det först. Liiite irriterande var det ju att det blev en liten snutt på 3 cm kvar på slutet av väggen. Jag fick alltså skära till en smal tapetvåd på 3 cm. Hade jag följt målaren råd och målat en bit in på väggen på varje sida (typ 1 dm) så hade jag sluppit det. Men men...

Jag är inte särskilt noga av mig så det är inte spikrakt skuret och det är lite bubblor här och där, men snyggt blev det!

Ikväll tjejmiddag här, jag ska laga "gremolatakyckling" och så blir det chokladfondue till dessert. Har aldrig testat det, men det är säkert supersmarrigt!

Åsså har jag örvärk igen för femtielfte gången!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, jag vill vara med i musik klubben men det är så långt bort.
Ha en underbar helg. schampot var kanon bra. =)

ps. Jag letar vilt efter schyssta mcboots på nätet. Sk aköpa mig ett par snygga till våren. Snart Mia!! är det dags.

Kram

Anonym sa...

Sovrummet blev ursnyggt!