2008-01-01

2008

Så var det 2008. Undrar när man vänjer sig vid att skriva åttan istället för sjuan i datum och sånt?

Kvällen igår var väldigt trevlig. Vi var fem singelpinglor som åt god mat, drack ott och satt och surrade här hemma hos mig. Jag fyller ju år idag och det är alltid skönt att vakna hemma. Jag har inget emot att sova borta när man är på fest, inte alls. Men att vakna flera mil bort på sin födelsedag, känna sig halvmosig och undra "när vågar jag ta bilen" känns jobbigt. Skönt att fira hemma för en gångs skull. Vi glömde nästan bort 12-slaget i natt också, men pallrade oss ut och skålade in året.

Jag har en kompis vars dotter går Livsmedelsprogrammet och ska bli konditor. Hon älskar att baka. Jag beställde min födelsedagstårta av henne och hämtade den igår. Tyvärr har marsipanet på sidan av tårtan "halkat ner". Vilket innebär att grädden nu är rosafärgad och det ligger skrynkligt marsipan längs kanten. Den är inte särskilt vacker, men den är säkert jättegod!

GOTT NYTT ÅR till er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Grattis i efterskott igen!!
Stor kram

Anonym sa...

grattis i efterskott och lite reklam...
smulmia.bloggagratis.se

:-)