2008-01-08

Sova sova sova säng säng säng...

Jag har sedan jag blev vuxen aldrig haft några problem med att sova. Det kan ju bero på att jag nästan alltid är uppe så länge att jag verkligen är skittrött när jag ska sova. Jag läser t.ex aldrig när jag lagt mig eftersom jag helt enkelt är för trött. Igår kunde jag i vilket fall som helst inte somna. Jag vände och vred mig och blängde på klockan. Över två var den innan jag somnade, så när det pep i mobilen i morse 6.15 så var jag inte särskilt pigg kan jag lova.

Jag har även börjat med en vana att alltid ha tv:n på när jag ska sova. Jag brukar ligga och slötitta en stund men sedan vänder jag mig på sidan och somnar. Jag har timer på tv:n så jag ställer den på 30 minuter. Jag somnar alltid innan tv:n slår av.
Igår var det "En prins i New York" på tv. Den tyckte jag var skitbra när den kom -88 eller vad det var. Jag gillade Eddie Murphy skarpt, han hade ju någon annan film också - ja förutom Snuten i Hollywood förstås - den hette The Golden Child eller nåt sånt. En vansinnig historia där någon som kallades "Numpsy" helt plötsligt förvandlades till djävulen eller nåt. Fånigt verkligen, men Murphys humör var jädrigt kul tyckte jag i alla fall.

När jag läser tidningar och det är bok/filmrecensioner och jag ser något som verkar bra så brukar jag alltid skriva upp det. Jag hittade i helgen en lapp i röran på skrivbordet som säkert legat där i ett år. Det var två filmer uppskrivna. Idag beställde jag dem på Ginza. De måste vara väldigt gamla och "ute" eftersom de kostade 49:-/st. Notes on a scandal och House of sand and fog heter de. Någon som sett dem?

På torsdag börjar jag i en ny studiecirkel. "Lär känna din digitala systemkamera". Det ska bli intressant. Jag är så jädra dålig på att våga testa, kör på automatik och så vips är allt klart...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa jag är ju en sån där som har diggat de flesta av Eddie Murphys filmer... Men The golden child har jag nog inte sett... Däremot The Holy man som är bra sjuk... ;)

Amy Stewarts Knock on wood och Im so exited med Pointer sisters samt It´s raining men med Väderflickorna ;) är mina " in mood songs"!
Sen finns det fler som jag inte kommer på just nu.. ;)

Nu ska jag försöka sova, jag som aldrig somnar när jag ska ;(

Kram på´re!