2008-01-05

Home makeover

Ledigheten går mot sitt slut. Till veckan börjar allvaret igen.
Jag har inte hunnit varit riktigt ledig känns det som, jo i söndags var jag verkligen bara hemma och låg på soffan, lästa och tittade på film. Det var så himla skönt. Men förutom det så har det ju varit jul och nyår och andra saker också.

Idag har min mamma varit här hela dagen - vad gjorde jag utan henne - och vi har målat om. Jag har målat om sovrummet, och i morgon ska jag sätta upp något som hetet "easy cover" som man sätter på väv, för att sedan kunna tapetsera. Yeeehaa, det ska bli en ursnygg fondvägg av det hela så småningom. Hittade en som jag föll för direkt, dyr som attan, nästan 600 kr/rulle. De övriga väggarna har målats i nyansen "Tiramisu" som man väl kan kalla för nougatbrun nästan. Jag gillar att ha lite mörkt i sovrummet nämligen.

Mitt skafferi har också målats om. Jag har ett sånt där skafferi som man kan gå in i. Skafferiet har mamma målat. Så nu är köksbordet och soffan belamrat med matvaror. Färgen får torka i natt sedan ska allt på plats igen. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre ordning nu. Mitt skafferi har sett hemskt ut, jag har en förmåga att dra på mig för mycket grejor och har svårt att slänga.


Åsså håller jag på att dra igång en "musikklubb". Det ska bli skitkul!
Musikklubb är mer en "träffas-hemma-hos-varandra-och-ha-det-trevligt-förening". Fick idén av ett annat gäng som redan har en musikklubb. Så här går det till:
1. Man träffas hemma hos varandra och den man är hos väljer ut och spelar 10 av sina bästa låtar genom tiderna. Det spelar ingen roll vilken genre låtarna är inom, det är tvärtom bara kul om det blir blandat. Det vore också kul om den som spelar låtarna berättar något om varje låt, varför man gillar den osv.

2. Den man är hos bjuder på något att tugga på under kvällen, utan att vi för den skull behöver lägga ribban skyhögt.

3. Efter att personen man är hos spelat sina 10 låtar så ska övriga deltagare sätta betyg på låtarna, på en skala 1-10. Den låt man tycker är bäst får alltså 10 poäng. När alla skrivit ner sina poäng så räknas poängen ihop och en av de 10 låtarna "vinner". När man så småningom varit hemma hos alla i Musikklubben så har vi fått ihop till en "best of" skiva som bränns och delas ut till alla.

Kul va? Någon som vill vara med?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med musikklubb låter ju skitskoj. Det är ju synd bara att jag bor så långt borta för annars så hade jag hängt på direkt.

Anonym sa...

Musik klubb låter riktigt trevligt. Kanske något man kan höra med bekantskapskretesen, om intresse finns.

Har varit bortrest över julen, i annat land minsann. Så nu måste jag läsa på lite hos dig.

Ha det!