2008-01-30

Sjunger hellre än bra!


Idag är det dan före dan...
På fredag är det nämligen sista dagen att söka till gymnasiet för eleverna på skolorna jag jobbar på. Det här är den mest hektiska perioden för oss på grundskolan. Det är också den roligaste perioden. Jag skulle inte kunna tänka mig att inte jobba med ungdomar. Fråga mig om 10 år, då svarar jag nog annorlunda! I morgon är jag på en skola där 15 elever ännu inte valt. Så i morgon blir det nog svettigt värre. Men det ska nog gå det med. *tänker positivt*

Känner mig faktiskt lite piggare den här veckan. Har även hunnit med att göra lite GRANNLÅT-beställningar, tre armband. Lyssnade på musik i min iPod under tiden, och sjöng HÖGT och säkert också FALSKT med i låtarna. Man kanske skulle söka till Singing Bee eller vad det där programmet heter på Trean?!?
Men ärligt; visst tycker man att det låter ganska bra, när ens favoritlåt spelas, volymen är på HÖGT och man kan hela texten? Ja nästan som originalet faktiskt! Jag skriker högt när "Drowning man" spelas med U2. Ja den spelas ju aldrig på radion eftersom det är en okänd U2-låt, men jag spelar den ofta! Sen sjunger jag med ganska snyggt och bra (?) till en del andra låtar också;
Who wants to live forever - Queen
In the air tonight - Phil Collins
Hangin on a heartattack - Device
Bad - U2
Oh Susie - Secret Service
One - Mary J Blige/U2
Natural blues - Moby
ABBAlåtar, många... t.ex: Lay all your love on me, Super Trouper, Does your mother know

Vad sjunger du högt till för musik????

Mest gamla 80-talslåtar är det ju, men jag gillar dem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej pinglan-
Ville bara dubbelkolla att halsbanden jag beställt på Grannlåt kommer till nästa vecka.
Krami

Anonym sa...

Jag sjunger också hellre än bra och bland de du nämner så brukar även jag skråla till Oh Susie och Does your mother know! :-) Annars blir det mest såna där låtar som spelas jämt på radion som fastnar som tuggummi i huvudet!