2009-09-05

Dags att söka jobb?

Ja här sitter man i kökssoffan med laptopen i knät och surfar. Routern som jag köpte räcker ca 4 meter... hm.... jag som hade tänkt inta ryggläge med datorn i högsta hugg medan jag tittar på tv i vardagsrummet. Lurad! Det kan vara något som "stör" så jag har fått tipset att dra ur alla kablar runt datorn och kolla. Då säger jag som ungdomarna: ORKA?!?
Hatar kablar!

Har fått ett väldigt tråkigt besked i veckan. Det kan bli så att jag blir utan jobb. BUN ska spara 5 miljoner 2010 och ett av förslagen är att dra in en SYV-tjänst. Jag är sist anställd.
Försöker förtränga det i det längsta eftersom jag ju inte är uppsagd än. Men tankarna kommer och jag inser att "hur fan ska det gå". Ekonomiskt så kommer det isåfall att innebära en katastrof... ja KATASTROF. Jag har ingen sambo eller man som drar in sin del till hushållet. Jag jobbar 80% vilket innebär att jag får stämpla 80% av 80% och det blir ju inte många kronor. Ni hör hur oerhört positiv jag låter va? Haha... Nä men jag måste förbereda mig. Har redan lustläst "lediga jobb" och ja... det fanns ingenting för mig... Det fanns 11 jobb i Ljusdal, varav ungefär hälften var säljjobb där man ska kunna norska eller danska, sedan fanns det psykolog, tandtekniker och Fritidspedagog. Ska ta för vana att kolla Platsjournalen varje dag har jag tänkt. Man vet aldrig när och om det dyker upp något. Måste vara förberedd "utifall-att"...

Idag blir det spinning kl 10. Sedan fika på Finess... ja här håller vi på traditionerna. Eventuellt blir det en tur till Hudik och marknaden också, men jag kan lika gärna låta bli faktiskt. Det är FÖR mycket folk!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Fasen va jobbigt! Håller tummarna att du inte behöver gå. Kram.

Jullan sa...

Ja inga roliga tider nu fy fasen alltså!!*håller tummarna*