2009-09-10

Övervikt...

I morgon ska jag ha en liten tjejmiddag hemma. Som det ser ut nu så är vi åtta tjejer som ska träffas. Tänkte göra västerbottenpaj bl.a men även någon annan sort tror jag. Trevligt ska det bli med vin och surr. Tar det lugnt då jag ska upp i skaplig tid på lördag då det blir spinning först och efter det årsmöte i Bollnäs. Hoppas verkligen att det är hojväder, det har varit så otroligt vackert väder de senaste två dagarna. Snörvlar och hostar forfarande, hade hoppats att det skulle vända men tydligen inte. Värst är det när jag ska sova, då kommer den... hostan...

Nästa vecka ska jag på 1-årskontroll efter min Gastric Bypass. Då får jag veta om jag får bukplastik eller inte. Kan inte tänka mig annat än att de säger ja, med tanke på hur jag ser ut. Sen får man vänta till 2 år efter op och om man fortfarande är viktstabil då så görs operationen. Armarna och låren ser ju inte jättekul ut de heller men sådana operationer brukar aldrig bevilas. Sånt får man kosta på själv, vilket jag faktiskt funderar på att göra. Men det blir om ett år eller två det isåfall.... Igår vägde jag mig, det var ett tag sedan nu. Jag har gått ner 63 kg, jag förstår det nästan inte men jag älskar verkigen mitt nya jag. Både psykiskt och fysiskt så mår jag toppen!
Igår var det ett program på tv om ungdomar med fetma. En flicka var 15 år och vägde 210 kg. Hennes överarmar var helt grotestka. Hon var på ett hem för överviktiga och kämpade på med en speciell diet + motion och gick ner över 60 kg. Strongt gjort! Den sista tiden innan hon fick hjälp satt hon bara inne och åt och åt. Fruktansvärt.

4 kommentarer:

Nicole sa...

Grattis till ett så fantastiskt resultat! Jag ska själv opereras om drygt en månad och skulle gärna bolla några funderingar med dig, om du vill/kan/orkar förstås!? Kanske kan jag skicka iväg ett litet mail?

Värme,
N

Jullan sa...

Jaha plastik trodde jag alla fick?! Men vad har de för kritierier för det då undrar man ju?

Mia sa...

Nicole: det är bara att maila det, fråga på bara! :-)
Min adress är: miaolsson@tele2.se

Jullan: Nja, det beror på hur mycket "häng" man har, men har inte hört någon som inte fått än så länge. Men i dessa tider så vet man ju aldrig om det finns pengar till sånt längre...

catja sa...

duuu vad är där i "koppen"???