2009-09-23

Onsdag...

Dags att uppdatera nu!

Förra veckan var jag på återbesök på Hudiksvalls sjukhus och träffade kirurgen. Det var en något försenat ettårskontroll efter min gastric bypass. Alla prover var bra och vågen visade på -63 kg. Ofattbart. Fantastiskt. Obeskrivligt.

Det negativa var att det inte alls är säkert att jag får någon bukplastik. Tidigare så har väl typ alla fått det, men nu har även Landstinget skralt i kassan så det är restriktioner. Jag vet inte om jag får göra plastiken, det visar sig tydligen på 2-årskontrollen. Men jag kan säga såhär att om jag inte får göra den genom Landstinget så får jag väl kosta på att göra den själv då. För hängbuk vill jag inte ha resten av mitt liv, sådeså...

I helgen så var jag i Funäsdalen. Åker alltid upp en helg på hösten tillsammans med min faster. Vi myser i deras husvagn och har det allmänt gott bara. På lördagen åkte vi till Norge och Röros. Vi hade ofattbar tur med vädret denna dag, mulet i Funäsdalen men i Röros var det fantastiskt väder. Vi satt ute och fikade i solen utan jackor. Solen stekte. Underbart.

Kände att jag hade ett behov av att röra på mig så på söndag efter frukosten var intagen så tog jag min iPod och gick en rejäl promenad. Rejäl i mina mått mätt alltså. Jag promenerar typ aldrig. Det är så tråkigt. Satte på tidtagaruret på mobilen och när jag gått 27 minuter så vände jag. Spelade även in något som får bli en (väldigt kort) videoblogg när jag har lagt över det till datorn....

Hektiska dagar på jobbet annars nu...
Kursen jag har börjat på tar sin tid också. Jobbigt men kul.

Igår kom jag i alla fall iväg på BodyPump efter ett uppehåll på 2 veckor pga förkylningen. Skönt var det. Massor av folk, det var fullt faktiskt, alla skivstänger gick åt...

Inga kommentarer: