2009-09-13

Höstmarknad

Förkylningen kändes bättre i fredags men igår kväll verkade den ta om. Jag blir så less!
Idag har jag varit på höstmarknad på Rosehills. Tack gode gud att jag inte sa att jag skulle ha "bakat" med och sälja, så jag hade varit tvungen att fixa det de sista dagarna...
Producerade några nya tavlor i alla fall och de gick åt som smör i solsken. Sålde alla utom tre och fick beställning på en också... Lysande affärer idag. Massor av folk var det också. Det var även pajtävling, man fick lämna in en efterrättspaj och så var det en jury som avgjorde vilken som vann. Kul idé, men tyvärr var det bara 7 bidrag i år. Jag är dålig på att improvisera, jag följer alltid recept så jag skulle inte komma med något nytt liksom... En paj var en limepaj, och så var det lakrits till... den smakade jag, hur god som helst!

Har legat i soffan hela kvällen, näsan rinner och så den förbenade hostan. Blä!
Fick sött sms från D och sånt piggar ju upp. Kanske blir det en till liten träff framöver. Vi får väl se. Vore trevligt i alla fall, helt förutsättningslöst... ;-)

Veckan som kommer är ganska inbokad vad gäller jobbet. På tisdag ska jag till Bollnäs på studiebesök på en särskola, även i morgon är en del möten inbokade. På torsdag ska jag på ettårskontroll till kirurgen i Hudik. Då får jag förhoppningsvis veta om jag får bukplastik eller ej...

Sen blir det kanske en sista-minuten-resa i höst också. Eeeeh, nu är ju inte jag så berest... var till Kreta 1979... Joråsatte... Någon som vet vilket land som är varmt och skönt att åka till i typ september-oktober??? Vet ju att det inte är säsong i så många länder den här årstiden kanske. Det vi är ute efter är att ta det lugnt, sola och bada... så inga höga krav direkt.

Lite nya bilder finns i fotodagboken :-)

2 kommentarer:

angela sa...

Tro sjutton att jag totalt glömde bort att det var höstmarknad i söndag :(

Emma sa...

Hm, nu blir jag nyfiken på "D" som du ska dejta.. Nu måste du berätta mer!!! :)