2009-09-28

Vaknat på fel sida?

Kände redan i morse när jag vaknade att det inte riktigt var "min" dag idag. Igår kväll var jag på BodyPump och redan vid 22.30 (ovanligt för mig) så hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Sov garanterat vid 23.15, annars somnar jag sällan före 00.30. Ändå var jag svintrött i morse.
När jag var yngre hade jag uruselt morgonhumör, men det liksom "växte bort" när jag blev lite äldre. Det blev något av en come-back idag.

Inte blev det bättre av att jag fått ett mail till jobbet där man åter igen ifrågasätter våra arbetsuppgifter. Suck. Vi ska ge opartisk och bred vägledning. Punkt. Vi rekryterar inte elever till någon speciell skola. Punkt. En fika på eftermiddagen lättade upp stämningen tack och lov.

För övrigt så är jag så glad att ha människor omkring mig som är glada, positiva och stöttande. Detta gäller både på jobbet och hemma. Jag får energi och kraft av de härliga ungdomar som jag har omkring mig. De ger mig massor tillbaka och det är i sig en sorts feedback som ger mig energi dessa jobbiga dagar.

Det finns människor som säger en sak och gör något helt annat. Jag är så jäkla trött på sånt. Men men. Det är inget annat än DERAS förlust. Jag har hittat min röda tråd, det räcker för mig.

Funderar en del på vad jag ska ta mig till OM jag blir av med jobbet. Jag har faktiskt ingen aning. Är inte särskilt sugen på att börja plugga igen, även om det finns yrken som lockar. Mera studielån - nej tack! Jag förtränger det hela och sticker huvudet i sanden en stund till...
Det enda som jag är helt säker på är att jag vill jobba med ungdomar.

2 kommentarer:

Maria sa...

Näää....hoppas att du får behållal jobbet! Förstår att det är en helt annan situation i Ljusdal än i Stockholm, även om det är ont om jobb här med.
Tänkte beställa en almanacka hos dig på Grannlåt...Vad vill du har för info?
Kram på dig

Mia sa...

Maria:
Jag kommer att lägga ut info om almanackorna inom kort. Väntar på pris från tryckeriet!