2007-03-20

Matstafett

Jag trivs med tillvaron just nu. Det rullar på när det gäller jobbet, planeringen för våren löper på.

Har lite roliga saker på gång framöver. Sophie Zelmanie i Gävle i helgen, vårfest med massor av folk i slutet av april, och så en matstafett i maj. Kul!

Matstafett för er som inte vet vad det är, innebär att man är ett par - det går lika bra att vara kompisar, t.ex två tjejer också - och så ska man bjuda folk på mat, samt åka och äta hos andra.
Vi låtsas att jag och den jag är i par med ska bjuda på förrätt (man blir anvisad detta). Då kommer 2 par (vi vet inte i förväg vilka det är) hem till oss klockan 17.00. Efter att ha ätit förrätt så öppnar man kuvert nr 1, där det avslöjas var man ska bege sig för att äta varmrätt. Vi åker alltså på olika håll och man har ingen aning om vilka nya människor man träffar. Sen när man har ätit varmrätten på det nya stället så åker man vidare och intar desserten. Det ska bli skitul, dessutom är det nog lite folk i min ålder, så det ska bli skoj.

Ja man vet ju aldrig, det kan ju vara några puddingar som dyker upp, och hon jag ska vara "par" med är också singel så... ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Matstaffett låter ju hur kul som helst. Hur kom du i kontakt med det? Är det ngt som finns här i trakterna?

Sophie Zelmani såg jag för några år sedan, och då somnade både jag och M mitt under konserten. Vi var ju så trötta.

Anonym sa...

alex:
Ja det är "Round Table" som ordnar det, förra året var det typ 150 pers som deltog, och i år blir det många många fler eftersom de liksom jag hört hur jädra kul det var.

Länk här: http://designarum.se/matstafetten
Det finns kanske hos Er också!

Anonym sa...

Matstaffett är superkul!

Jag har varit med på detta 4 gånger och det är alltid lika spännande. Snacka om koncept som bygger gemenskap... Det verkar vara ett växande intresse kring matstaffett, hittade det här:

http://www.matstafetten.se

Jag har anmält mig, blir spännande att se vad det blir!