2007-03-24

Skitdag!

Igår kväll tog jag mig an posthögen, det var kataloger, reklam, lite räkningar och så två mindre trevliga brev. Dels min deklaration, där det framgick att jag får 7.600 i restskatt.

Sen ett skitbrev från CSN där jag blir återbetalningsskydlig på över 8000 pga att jag jobbade samtidigt som jag hade studielån hösten 2004. Jag brydde mig aldrig om att ändra inkomst eftersom jag bara jobbade typ 10 timmar i veckan och inte räknade med att det skulle hända nåt. Korkat.

Nu står man här med skägget i brevlådan. Fan!

Kan man dessutom göra så att man skickar ut ett brev som ankommer den 23 mars, och så är det sista betalningsdag 31 mars? Det är visserligen mitt eget fel att jag slarvat, men ändå...

1 kommentar:

Jerry sa...

Fy vad jobbigt med räkningarna. Jag skulle få spader om jag fick en sådan restskatt. Hade över 6000 förra året och har nu gjort allt för att det inte skall se i år igen, genom att betala in extra ett flertal tillfällen.

Sen måste jag ju säga att det är skitskoj att se dig blogga. Det är mycket enklare då för mig att "följa" dig.