2007-03-31

Träning

Åkte på gymet i morse med Kristina och vi tränade i en timme. Det är så skönt att ha kommit igång. Tyvärr är det så att jag fixar inte att åka dit ensam då "kommer jag på" annat som jag "måste" göra. Har jag sällskap så funkar det jättebra. Nu åker K till fjälls en vecka och då vete sjutton hur det går. Vi ska försöka träna igen på måndag innan hon åker. Har även en annan jobbarkompis som tränar, men hon går ofta under arbetstid, och det funkar inte för mig, eftersom jag jobbar 2 mil bort, då får jag sitta och åka fram och tillbaka liksom. Onödigt.

Det är ett bra gym. Det är en våning med löpband, cykel och crosstriner, och så en våning med träningsmaskiner. Ibland är det rätt mycket folk och jag tycker väl inte att det är jättekul, men det är ok. På ena väggen vid hantlar och sånt så finns en stor spegel. Jag hatar verkligen att titta på mig själv, så jag vänder mig alltid bort från spegeln. Vissa maskiner undviker jag. Bl.a en som man ska göra situps i fast hängande. Man sätter fötterna under en kant, pressar magen mot en kudde och överkroppen hänger över kanten liksom, och så upp ner upp ner med överkroppen. Hänger ni med?. Den maskinen gör inte jag. Det känns som att hela mackapären ska ramla framåt när stora jag kommer och intar den. Sen är det två maskiner till jag inte gör, bla en roddmaskin. Den känns för svår såhär i början.

Hade mina hojkläder med mig och tänkte ta ut nya hojen på en provtur, men den rackarn startade inte. Ska sätta den på laddning och prova lyckan i morgon istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta en promenad istället för gymmet de gånger du inte vill gå dit själv! Fast jag har själv dålig motivation så jag vet hur det är. Just nu promenerar jag ihop till 15 h komptid. Det sporrar. Vi får det ist för rabatt/pengar till träningskort från min arbetsgivare. Bra då jag ska åka bort i maj.