2007-03-31

Lista

Samvetsfrågor
Jerry har ett gäng med samvetsfrågor som jag inte kan låta bli att svara på.

Skolkade du någon gång i grundskolan?
Kan ha hänt en eller två ggr, inte mer. Men desto mer på gymnasiet!

Har du fått någon att börja gråta öppet genom att vara elak?
Nej det hoppas jag verkligen inte!

Vad är det mest egoistiska du gjort?
Det är nog en massa saker, kommer inte på något särskilt.

Har du gått/cyklat/kört mot rött ljus medvetet?
Bara gått mot rött, inte kört vad jag vet.

Har du fått en present som du inom en vecka kastat i avsmak (snittblommor räknas inte)?
Tror inte det

Du hittar ett omärkt kuvert med sedlar på trottoaren. Vad gör du?
Det beror på beloppet. Jag skulle vara sugen på att behålla kuvertet...

Har du sjukskrivit dig då du egentligen varit bakfull?
Nej

Ber du om ursäkt när du gjort något fel och som drabbat andra?
Ja, men borde bli bättre på det

Provsmakar du i mataffären utan att redovisa i kassan (produktrepresentation räknas inte)? Typ smakar på vindruvorna.
Visst har det hänt att jag tagit en godisbit, men inte frukt... den vill jag skölja först

Påpekar du om du får tillbaka för mycket växel i kassan?
Ja det gör jag nog

Skulle bjuda en vegetarian på ”vegetarisk maträtt” som du i själva verket har kött i?
Nej, av vilken anledning skulle man vilja göra så?

Du släpper dig på bussen med både doft- och ljudsensationer. Vad gör du? Rodnar, låtsas som ingenting eller nickar menande mot någon gammal tant och viskar till andra medpassagerare ”inkontinent och dement”?
Hi hi, jag låtsas nog som om det regnar och försöker göra mig så liten som möjligt när jag ska gå av.

Vågar du som vuxen berätta för dina föräldrar att du tjuvrökt som barn?
O ja

Köper ekologiskt/kravmärkt?
Nej, för dyrt!

Om en polis till synes trakasserade någon – skulle du ingripa?
Beror på situationen, jag har svårt att se människor bli kränkta, men en polis kan ju ha en anledning kanske...

Du ringer och röstar på en låt i melodifestivalen. Gör du det p.g.a. låten eller p.g.a. att en viss summa går till SOS Barnbyar?
Jag gör det på grund av låten.

Du jagar bussen för att hinna till jobbet i tid. Några meter från bussen faller en farbror handlöst – vad gör du?
Jag stannar och hjälper farbrorn.

Är det okej att ta hem några block och pennor från jobbet utan arbetsgivarens vetskap?
Mja, om det inte är några mängder så.

Vad tänker du egentligen (betoning egentligen) när du får höra att din djupt hatade lärare hastigt gått bort?
Vet inte om jag har någon djupt hatad lärare, så jag vet faktiskt inte.

Har du ett samvete? Finns där lägen där du är totalt samvetslös och finns där situationer där du är riktigt blödig?
Ja jag har ett samvete, som visar sig ibland. Ångrar ibland när jag betett mig dumt t.ex. Blödig blir jag jättelätt när jag tittar på TV, det räcker med att någon vunnit OS etc, och de spelar svenska nationalsången!

Inga kommentarer: