2007-05-09

Bilverkstad

Nu går dagarna sådär fort fort fort igen! Jag hinner ju inte med.
Snart är det mitten av maj, jag vet inte när jag ska ha semester, jag vet inte OM jag ska göra nåt på semestern och jag vet isåfall inte VAD jag ska göra på semestern!

Igår var det hojtur enligt vår lilla "turlista" och trots att det regnade en hel del på eftermiddagen så dök det upp 12 personer på 8 hojar. Trevligt! Jag måste försöka komma ihåg att skriva varje gång vi har haft en tur, som en liten statistik hur många vi är liksom. Kan vara kul att ha.

Idag började jag fundera på en sak. När f-n ska det börja gå bra för mig egentligen?!? De senaste veckorna har varit kantade av motgångar, känns det som i alla fall. Jag vet inte om jag har jobb till hösten och min nya hoj är på verkstad och de verkar inte få någon ordning på den :-(

Som grädde på moset, idag ringde min bror och frågade:
- När lämnade du in din bil egentligen?
(Den är på verkstad pga att jag blev påbackad och jag hade blivit lovad att få tillbaka den idag eller i morgon)
- I onsdags förra veckan.... vaddårå?
- Eeeh, jag står bredvid den nu och de har inte gjort ett dugg åt den!
- Vaaaaaaaa???
Det ska bytas bakskärm och kofångare och så ska den lackas. Dvs det tar rätt många dagar för att fixa det hela. Min snälla bror gick in och kollade och "det hade varit nåt tjafs med försäkringsbolaget". Men vaffan liksom?!? Jag har ju hyrbil, det här betyder att det tar åtminstone en vecka till innan jag får bilen! Nu jädrar är det jag som ska in på bilfirman och det blir DERAS business att betala min hyrbil ytterligare en vecka! Eller hur, vad tycker ni? ¨*borstar upp mig*

1 kommentar:

Anonym sa...

På dem bara! :)
Fasen vad töligt när det blir så. Jag lämnar min bil till en kille som jobbar två dagar i veckan; tis, ons. Han är bra inte det MEN...blir han itne färdig där om onsdagen - ja då är det bara att vänta en vecka mer. Blä!