2007-05-06

Hojåkning igen

Skulle ju hämta Triumphen på verkstad men de ringde och får ingen ordning på den. De måste ha tag på någon servicechef på Triumph i Sthlm och han var inte där i fredags. De hade tydligen hållt på med hojen till 22 på torsdag kväll för att jag skulle kunna hämta den som utlovat. Tur att jag har två hojar nu då. Tog Kawan till Tomas i fredags och det var bitande kallt på vägen ner kan jag lova.

Vi åkte in till Gävle och gick på Churchstreet Saloon och käkade. Mycket god mat där och magen stod rakt ut när vi gick ut, sååå mätt! Sen skulle vi titta på en film när vi kom till Tomas - Wild Hogs - om 4 knuttar spelade av bl.a John Travolta och Tim Allen. Vilken kalkonfilm! Fåniga skämt och inte alls bra. Visserligen så skrattade vi på några ställen men helheten var riktigt usel. Jag var dessutom så trött att jag höll på att somna sista halvtimmen.

Igår var det motorcykelns dag i Gävle och vi var såklart på plats. Jag stod och delade ut klistermärken med texten "utrotningshotad" och försökte värva medlemmar till SMC. Kul att prata med folk! Det var väl ca 350 hojar som var med i kortegen. Vi hade tillstånd, vilket innebär att andra trafikanter INTE får bryta kortegen, men det förstod visst inte en bussförare från lokaltrafiken :-(

Har fortfarande träningsvärk efter att jag var på gymet i torsdags. Jag gjorde "vadhävning" och vaderna har känts som två stenhårda limpor sedan dess. Men skönt också på nåt sätt, det känns att jag har gjort något liksom...

1 kommentar:

Jerry sa...

Du som är så hojtokig, du missar väl inte detta:
http://jerbaz.blogspot.com/2007/05/jorden-runt-med-fredrik.html