2007-05-24

Livstecken

Jag har loggat in på bloggen för att skriva inlägg flera dagar i rad nu. Sen sitter jag där och märker att jag har absolut ingenting att skriva. Det är tomt i hjärnan. Jag har haft så mycket att fundera på angående jobbet och det har tagit sån energi, ja tar fortfarande energi förresten. Jag är slutkörd helt enkelt. Skulle behöva vara ledig en vecka eller nåt. Idag ska jag i alla fall försöka få ner några rader här.

Jobbet ja. Som det ser ut nu så har jag att välja på att jobba kvar på min deltidstjänst i Järvsö där jag stortrivs. Jag har ju även 40% i Hudiksvalls kommun, men den tjänsten kommer att göras om till en heltidstjänst och då har jag alltså att välja på att ta heltid eller ingenting i Hudiksvall. Kvar blir då 50% i Järvsö och det går ju helt enkelt inte att klara sig på det. Så ja jag har helt enkelt inget val än att ta heltidstjänsten i Hudiksvalls Kn. Jag vill inte, men jag är tvungen. Alternativet är att ta deltidstjänsten i Järvsö och ha lite is i magen, det är nämligen ansökt om utökning från och med 2008. Men ingen vet ju idag om vi får det beviljat, vi har sökt i flera år men inte fått något. Hur gör man?

Åker hoj så fort jag kan och det är fint väder. Trivs sååå bra med nya hojen. Ett problem är dock att få med sig prylar. Åker jag på Kawan så har jag en stooor läderväska som man får plats med mycket grejor i. Jag brukar dessutom ha en liten väska med mig som jag har på mig, där har jag plånbok, kamera etc. På Triumphen finns ingenstans att ha packning alls och det funkar inte att ha väska på sig, för den bara fladdrar när man kör lite fortare.

Surfade runt och hittade en väska som man kan sätta fast på passagerarsadeln som verkade praktisk för de kortare turerna. Åker man på typ semester e.dyl så packar man ju på ett annat sätt, då kan man ha en packrulle fastspänd på passagerarsadeln och även en tankväska. Jag menar alltså om man vill ha med kamera, extratröja, termos med kaffe etc.

I helgen ska jag jobba på Rörberg både lördag och söndag då det är tjejdag respektive customdag. Det ska bli kul, mycket folk och sådär...

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du trivs på halvtidstjänsten och klarar dig rent ekonomiskt på den så skulle jag stanna! Man vet ju inte, det kan hända mycket på ett år, kanske någon annan tjänst blir ledig där och du kan få den eller så kommer något nytt. Istället för att inte riktigt gilla läget i Hudiksvall...

Det är mitt råd.

Kram!